Forum ..::Hard Drift Team::.. Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Techniki driftu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..::Hard Drift Team::.. Strona Główna -> Drifting
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PDrifter
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: masz takie gejowskie grabie ??

PostWysłany: Nie 17:46, 01 Lip 2007    Temat postu: Techniki driftu

KuBiK napisał:

Do wprowadzania samochodu w kontrolowany poślizg można doprowadzić na wiele różnych sposobów (mniej lub bardziej kontrolowanych. Służą do tego różne, opisane poniżej techniki, często wiele z nich jest używanych w trakcie jednego driftu, w kombinacji kilku technik naraz.

Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift) - Tej techniki używa się przy dość dużych prędkościach i w dość łagodnych łukach. W trakcie wchodzenia w zakręt kierowca puszcza na chwilę gaz, co powoduje delikatną nadsterowność. Później poślizg jest kontrolowany poprzez kontrę kierownicą i operowanie gazem. Do tej techniki potrzeba dość neutralnie wyważonego samochodu.

Feint Drift - Tzw. "rybka". Kierowca przed zakrętem wykonuje skręt w odwrotnym do zakrętu kierunku, po czym nagłym ruchem zarzuca autem w prawidłową stronę. To powoduje zapoczątkowanie poślizgu.

Braking Drift - Ta technika polega na przeniesieniu większości masy na przednią część samochodu poprzez krótkie, ale energiczne wciśnięcie hamulca podczas inicjacji zakrętu. Im bardziej nadsterowne auto, tym mniejsza powinna być siła nacisku na hamulec. Tylna oś traci w tym momencie przyczepność i ropozczyna się poślizg.

Clutch Kick - W naszym języku będzie to po prostu strzał ze sprzęgła. W trakcie przechodzenia przez zakręt kierowca naciska na chwilę sprzęgło, by po chwili energicznie je odpuścić, co spowoduje "strzał" i nagłą utratę przyczepności.

Shift Lock - Kierowca wciska sprzęgło przed zakrętem, zmniejszając nieco obroty. Często wykonywana jest wtedy redukcja na niższy bieg. W trakcie zakrętu sprzęgło jest odpuszczane, co daje efekt podobny do chwilowego zaciągnięcia hamulca ręcznego. Aby zminimalizować obciążenia, ta technika powinna być stosowana na bardziej śliskich nawierzchniach.

E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - Jedna z najprostszych i najłatwiejszych technik driftu. Chodzi oczywiście o zaciąganie hamulca ręcznego. Podczas zakrętu na wciśniętym sprzęgle zarzucamy na chwilę hamulec ręczny, co spowoduje chwilowe zblokowanie tylniej osi i zapoczątkuje poślizg samochodu. Często ta technika dołączana jest do innych technik w celu korygowania ewentualnych błędów lub ratowania się z opresji.

Dirt Drop Drift - Ta technika polega na wyjechaniu tylną osią poza tor, lub w miejsce o mniejszej przyczepności. To spowoduje zapoczątkowanie poślizgu, nie utracając prędkości-technika bardzo przydatna w autach o małej mocy.

Jump Drift - Kierowca wjeżdża tylnim kołem (tym po wewnętrznej stronie zakrętu) na "tarkę", co spowoduje jego "podskok" i chwilową utratę przyczepności, która zapoczątkuje nadsterowność.

Long Slide Drift - Technika stosowana przy dużych prędkościach. Polega na zapoczątkowaniu długiego driftu jeszcze przed wejściem w zakręt. Dirft inicjowany głównie za pomocą hamulca ręcznego.

Swaying Drift (Choku-Dori, Manji) - Technika podobna do Feint'a. Polega na powolnym zarzucaniu autem z boku na bok w trakcie jazdy na wprost.

FF Drift (Front Wheel Drive Drift) - Technika drifu za pomocą samochodu z napędem na przednie koła. Głównie polega na stosowaniu hamulca ręcznego oraz hamulców (może przydać się znana z rajdów technika hamowania lewą nogą).

Power Over - Technika polegająca na spowodowaniu ciężkiej nadsterowności poprzez maksymalne wciśnięcie gazu w trakcie przechodzenia przez zakręt. Do tej techniki potrzebny jest spory zapas mocy.

Ponczak napisał:

generalnie musisz sie dobrze rozpedzic, skrecic lekko w przeciwna strone do zakretu, potem w strone zakretu lekko, nie czekajac za dlugo az tyl odejdzie kontrujesz i dodajesz gazu
kup sobie gt drfting academy, czy cos. taka gazetka co polody czarnym 350z pokazuje jak driftowac

Najlepiej jeżdić na manualnej skrzyni Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[HDT]Maciek
co to jest drift?



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skawina,Malopolskie

PostWysłany: Nie 19:46, 01 Lip 2007    Temat postu:

Dobre dobre tylko ja jezdze na automatycznej Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PDrifter
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: masz takie gejowskie grabie ??

PostWysłany: Nie 19:54, 01 Lip 2007    Temat postu:

to radze się oduczyć bo automat nie redukuje biegu wtedy kiedy akurat chcemy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
furiousman
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się wziął drift?

PostWysłany: Nie 21:22, 01 Lip 2007    Temat postu:

Ja polecam dla początkujących technikę "Braking Drift" może drifty nie są szybkie ale za to nie trzeba bujać autem. Ale potem najlepiej nauczyć się "Long Slide Drift"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PDrifter
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: masz takie gejowskie grabie ??

PostWysłany: Nie 21:35, 01 Lip 2007    Temat postu:

Ja kożystam z E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - Jedna z najprostszych i najłatwiejszych technik driftu. Chodzi oczywiście o zaciąganie hamulca ręcznego. Podczas zakrętu na wciśniętym sprzęgle zarzucamy na chwilę hamulec ręczny, co spowoduje chwilowe zblokowanie tylniej osi i zapoczątkuje poślizg samochodu. Często ta technika dołączana jest do innych technik w celu korygowania ewentualnych błędów lub ratowania się z opresji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
furiousman
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się wziął drift?

PostWysłany: Nie 21:38, 01 Lip 2007    Temat postu:

ja ręcznym sie ratuje z opresji albo jak ktoś przede mną jedzie za wolno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PDrifter
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: masz takie gejowskie grabie ??

PostWysłany: Nie 21:44, 01 Lip 2007    Temat postu:

Wiesz.
Jedni lubią tak a inni inaczej:) ja tego sie najlepiej nauczylem i tak jeżdże Wesoly.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
furiousman
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się wziął drift?

PostWysłany: Nie 21:49, 01 Lip 2007    Temat postu:

ja nie mówię że twoja technika jest zła bo każda z nich jest dobra. Każdy ma własny styl i to jest dobre

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PDrifter
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: masz takie gejowskie grabie ??

PostWysłany: Nie 21:54, 01 Lip 2007    Temat postu:

dokładnie Wesoly ja mam swoją taktyke ty masz taktyke tak jak i wszyscy gracze Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BuNiO
jakoś tam latam bokiem ;)



Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KRAKóW

PostWysłany: Pon 15:01, 02 Lip 2007    Temat postu:

J tez gram na automatycznej skrzyni i jest mi z tym dobrze WesolyWesoly

Edit: Mam takie pytanie czy wy jak driftujecie to na samym poczatku driftu zmniejszacie przypuscmy z 4 na 3 bieg ?? jak nie to sprubujcie Wesoly mi sie wydaje ze wiecej dymu leci spod kul WesolyWesolyWesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PDrifter
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: masz takie gejowskie grabie ??

PostWysłany: Pon 19:35, 02 Lip 2007    Temat postu:

Ja tak jeżdże.

Bunio 2 raz podpadleś. Edytuj posty nierób niepotrzebnie pracy adminom. Następnym razem ostrzeżenie. Ostatni raz za ciebie będe edytował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[H.D.T]Vinil
co to jest drift?



Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skawina - Kraków

PostWysłany: Wto 8:24, 03 Lip 2007    Temat postu:

Ja tam wole puscic gaz skrecic dodac gaz do dechy i odbic kierownice

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..::Hard Drift Team::.. Strona Główna -> Drifting Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Soft.
Regulamin